2. schopnosti: na základe pozorovania práce knihovníčky pomenovať a opísať rôzne druhy jej práce, zdôvodniť a zhodnotiť jej význam; rozlíšiť rôzne žánre kníh, przerať si literatúru, objaviť poučenie a inšpiráciu k svojmu konaniu; tvorivo dorozprávať začatý príbeh; rozoznať postavu z príbehu, opísať jej charakterové vlastnosti, výtvarne znázorniť charakteristické črty postavy (Popoluška, Maruška ... Vv); určiť počty objektov v rozprávkach (počet izieb, počet trpaslíkov);
3. pozitívne postoje: ku knihám, k šetrnému zaobchádzaniu s nimi; k ich rôznorodosti, k ich čítaniu, k voľnej reprodukcii rozprávok, príbehov, k ich stvárneniu rôznymi výrazovými prostriedkami, k hodnoteniu svojich charakterových vlastností, i vlastností postáv v rozprávkach; k spoločensky prijateľným vzorcom správania sa v knižnici.
—————